ערבים בישראל

מרחב מידע רב תחומי

ערבים בישראל מרחב מידע רב תחומי

דמוקרטיה והאזרחים הערבים, בהמשך לנאום נתניהו

ד"ר מוחמד אמארה כותב בהעוקץ: "….בנאומו בפני הקונגרס האמריקני, דיבר מר נתניהו בשבחי הדמוקרטיה הישראלית. ברצוני להזכירך, מר נתניהו,שממשלתך פגעה בדמוקרטיה יותר מכל ממשלה אחרת בישראל. בתקופתך התברכנו בחוקים גזעניים, שאינם יכולים לזכות בכבוד אף מדינה.  לטעון בפני הקונגרס שהערבים במדינתך נהנים מזכויות מלאות זה כבר בדיחה…..".

 

וכותב מוחמד דראושה, מנהל שותף ביוזמות קרן אברהם: "..אני לא שולל לחלוטין את הסתכלותך החיובית על זכויות המיעוט הערבי בישראל. אכן, גם האזרחים הערבים נהנים מחופש ביטוי, מכלכלה שמתפתחת, ומבתי משפט אזרחיים. יתרה מזו: הממשלה בראשותך קיבלה מספר החלטות חיוביות, שעשויות לקדם את מצבם הסוציו-אקונומי של אזרחי ישראל הערבים. גם בתחום החינוך הוכנסו תכניות ניסיוניות ללימוד שפה ותרבות ערבית, אשר אומצו והורחבו ע"י משרד החינוך. צעדים אלו עשויים לקדם את שילובם של האזרחים הערבים ותרבותם בחברה הכלל ישראלית. אולם, אדוני ראש הממשלה, אין בכך די. במהלך נאומך שבת והשוואת את המיעוט הערבי שחי בישראל, למצבם של ערבים במדינות שאינן דמוקרטיות. כמובן שהשוואה זו אינה מקובלת עלי. אנחנו, אדוני ראש הממשלה, מיעוט ילידי החי במדינה דמוקרטית, ולכן דורשים את זכויותינו בהתאם לסטנדרטים הנהוגים במדינות דמוקרטיות. מאחר שדיברת בנאומך על החירות, השלום והשגשוג בארה"ב, ברצוני להציג בפניך מספר הבדלים בין ישראל לארה"ב, בכל הנוגע לזכויות מיעוטים…"

(JPost 1/6/2011 המאמר פורסם באנגלית)


נאום נתניהו עבר בשידור חי גם בערוץ 2. במהלכו, תרגמה-פרשנה יונית לוי את דברי ראש הממשלה ובין היתר אמרה וחטפה תלונות וברור ברשות השנייה: "…התלונות מתייחסות לקטע בנאום ראש הממשלה שאותו תרגמה לוי סימולטנית לעברית. לוי התייחסה לדברי נתניהו שאמר כי מתוך 300 מיליון הערבים באזורנו, פחות מחצי אחוז באמת חופשיים "וכולם אזרחי ישראל". לוי תרגמה את הדברים לעברית ובסיומם העירה כי "מטבע הדברים, חלק מהם, אם היו יכולים, היו מדברים עם ראש הממשלה על האפליה שהם חווים בחברה הישראלית…"


Peace requires equal rights by Ilan Peleg is the Charles A. Dana Professor of Government & Law at Lafayette College in Pennsylvania. Dov Waxman is an associate professor in political science at Baruch College and the Graduate Center of the City University of New York. They are the co-authors of "Israel's Palestinians: The Conflict Within," to be published this month by Cambridge University Press.


Ali Haider of Sikkuy writes (Haaretz.com 3/6/2011): After stopping to think about what Netanyahu said in Washington, we have come to the conclusion that the Arab   citizens of Israel do not enjoy real democratic rights   עלי חיידר, מנכ"ל שותף בעמותת סיכוי כותב:  עברית


Netanyahu's full speach – on YouTube נאום נתניהו בקונגרס


דוגמא חיה מראש עיריית נצרת עילית  שאומר: "..נצרת עילית היא עיר ליהודים ומתוקף תפקידי להביא יהודים לנצרת עילית מהארץ ומחו"ל". הוא מבטיח כי אחוז היהודים תושבי נצרת עילית ב-2020 יעמוד על 95…" 5.6.2011


ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול דיון רגיש ומצומצם על ערביי ישראל. מדובר בדיון ראשון שמקיים נתניהו בפורום בכיר בעניין זה, אף שעברו כמעט שנתיים מאז כניסתו לתפקיד. המסר העיקרי של נציגי השב"כ בדיון היה שהגברת מאמצים של הממשלה לשילוב ערביי ישראל עשויה לבלום מגמות של הקצנה. הארץ 20.12.2010

 

לכבד את זכותם למחאה לגיטימית – יעקב עמידרור, ישראל היום 5.7.2010 , הפרשות האחרונות שפורסמו באשר למעורבותם של כמה מערביי ישראל בטרור מעוררות דאגה, אבל לצד זאת יש לומר כי הקריאות שנשמעות לאחרונה בתגובה, להחרים ולחשוד בהם באופן כללי, אינן טובות למדינת ישראל ואינן מוסריות. השמצות מכלילות נגד ערביי ישראל צריך לדחות באופן ברור, ללא "אבל". במצב הזה אי אפשר לדרוש מהם שלא יזדהו רגשית עם אחיהם הסובלים מנחת ידנו, וגם אם האלימות שאנו מפעילים נגד גורמי הטרור מוצדקת – היא בוודאי לא נעימה להם. אך כל עוד הקו לא נחצה, יש לאפשר לערביי ישראל הבעת דעה אישית וקבוצתית, שאולי אינה נעימה לנו לעיתים, אך היא מותרת ואין להעניש עליה.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest

ארועים קרובים

◄ הקודם

ספטמבר 2022

הבא ►
אבגדהוש

1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16


17


18


19


20


21


22


23


24


25


26


27


28


29


30


למידע על:

OnePlace הוקם במאי 2011 במטרה לעודד את העברת הדיון ביחסים שבין המיעוט הערבי-פלסטיני לרוב היהודי למישור החברתי-אזרחי. האתר פועל להעמיק ולשפר דיון זה ולבססו על ידע ועובדות, להבין טוב יותר את מרכיבי הסוגיה והקשריה, לחזק את העוסקים בתחום ולהעצים את עשייתם כחלק מתמונה רחבה ומערכתית, וכן להעניק להם את כלי הידע הטובים ביותר להתמודדות עם התהליכים והקשיים השונים בניסיון להביא למציאות חיים הוגנת ושוויונית במדינת ישראל.

נושאי רוחב

המערכת הציבורית

הסכסוך

ניווט מהיר

Copyright © 2019 oneplace