ערבים בישראל

מרחב מידע רב תחומי

ערבים בישראל מרחב מידע רב תחומי

תפריט

להט"ב בחברה הערבית

אורן זיו שיחה מקומית 2019 גאווה-ערבית-2

"הייתי מעדיף למות בגדה": סיפורי הלהט"בים הפלסטינים בישראל. ישראל משווקת את עצמה בעולם כ"גן עדן ללהט"ב" לעומת מדינות ערב ה"ברבריות", אך גוזרת גיהנום על להט"בים פלסטינים שנמלטים אליה מחשש לחייהם. בלי אפשרות לעבוד או גישה לשירותי בריאות ורווחה, הם נדחקים לסמים, זנות או ניצול מיני, מאת: תמר בן דוד ולילך בן דוד, שיחה מקומית,  21.7.2021 ♦

"להיות טרנסג'נדר זה משהו שנולדים איתו". הסיפור המרגש של האחות מאיה. האחות מאיה עוראבי־עזרא, ערבייה מוסלמית, מבינה היטב מה עובר על המטופלים שמגיעים למרפאת "קשת" בבית החולים וולפסון. רק לפני ארבע שנים היא הרגישה בדיוק כמוהם, כשעברה הליך לשינוי מגדרי, חופית כהן אולאי, מיינט קיבוץ,25.06.21  ♦

המאבק הגאה חוזר לכנסת: דרישות ארגוני הלהט"ב מהממשלה החדשה. איסור טיפולי המרה לקטינים, תיקון חוק הפונדקאות – ו-150 מיליון שקלים שיוקצו בין היתר לסיוע ללהט"ב ערבים וחרדים. 18 ארגונים בקהילה מגישים את התוכניות לשרים החדשים. האם רע"מ תסכל את המהלך? הדר גיל-עד, YNET 21.6.21 ♦

הקהילה הלהט״בית הערבית ותומכיה מבינים שהגענו לנקודת האל־חזור. כמה אירועים בשנים האחרונות עוררו את השיח על להט"בים בחברה הערבית בארץ. כעת עלינו לבסס את מאבקנו… כל להט״ב ולהט״בית ערבים יודעים זאת היטב כיוון שלצד התחזקות הנוכחות שלנו בשיח, ישנה עלייה בשיח השנאה שמופנה כלפינו.", מוחמד זועבי, הארץ, 15.6.21 ♦

البيت المختلف – הבית השונה להעצמת הקהילה הערבית הלהט"ביתקבוצת הפייסבוקוהאתר

מעיין ורוואן חולקות דירה וכלב בת"א: "דו קיום – האופציה היחידה". מעיין מעצבת פנים, רוואן עוסקת בתחום הטיפול המשלים. כשהזוגיות התקדמה היה ברור להן שיגורו בתל אביב כי "זה המקום שבו יקבלו אותנו". והן לא נותנות לעניין הלאומי להפריע: "היא מבית ערבי ואני מבית מרוקאי, תכל'ס יש בינינו הרבה משותף", אומרת מעיין. אנשים מרחבי הארץ מספרים על החיים עצמם, אסי חיים, YNET, 12.6.21 ♦

יו"ר סיעת רע"מ התבטא בחריפות נגד הלהט"ב: "לא יעבור חוק כלשהו שקשור לסוטים בקולות מפלגתנו". בראיון לרדיו מכאן, התנגד באופן נחרץ יו"ר סיעת רע"מ, וליד טאהא לאפשרות שיועברו בממשלת בנט-לפיד חוקים עבור קהילת הלהט"ב • "שישכחו מקולות המפלגה בהצבעה כזו", מערכת ישראל היום 3/6/2021 ♦

גם בחברה הערבית מתחולל שינוי ביחס למיניות. מדריכת בני נוער במגזר הערבי, סוריידה מנסור אסעד, מסבירה כיצד מנחילים חינוך מיני לצעירים שגדלים בחברה מסורתית ונחשפים ברשת לעולם מושגים שונה… ", תוכנית התפתחותית לחינוך מיני שנכתבה על ידי היחידה, במגזר הערבי. במסגרת התוכנית תלמידי ותלמידות כיתות ה'-ו' זוכים למערכי שיעור שעוסקים במגוון רחב של היבטים פיזיולוגיים, נפשיים וחברתיים בחייהם…, נטע הלפרין, הארץ, 3.6.21 ♦

את הנאום הראשון שלי בכנסת, בן דקה, הקדשתי לאיימן ספייה ז"ל. את איימן הכרתי בפרק להט"ב של "סליחה על השאלה בערבית". אני לא מפחדת ולא מהססת להשמיע את קולן של האוכלוסיות המודרות. خطابي الاول بالكنيست أهديته للمرحوم ايمن صفية. تعرفت على ايمن بحلقة المُثلية الجنسية بمسلسلي بلا مؤاخذة. انا لا اخاف ولا اتردد في اسماع اصوات المجتمعات المُستبعدة., חה"כ איבתיסאם מראענה, פוסט בפייסבוק, 12.4.21 ♦

נאומו של מנסור עבאס כשחר של יום שחור. איך אפשר להתרגש מברית יהודית-ערבית של רומסי זכויות נשים ולהט"בים, שמרנים מיושנים, שרוצים למחוק יחד הישגים היסטוריים לשוויון זכויות שהושגו בכאב ובעמל? שלי יחימוביץ', YNET ,04.04.21 ♦

أتوافق أن يكون ابنك مِثليا؟היית מוכן לקבל בן הומו? הומוסקסואליות היא בוודאי לא יתרון, אבל לא דבר שיש להתבייש בו, ד"ר סלים בריק, הזירה – الساحة הארץ, 31.3.21 ♦

הקפאת חוק הלאום וחופש הצבעה בענייני להט"ב: הדרישות של עבאס מלפיד. אחרי השיחה עם נציג הליכוד, מנסור עבאס נפגש גם עם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד והציג לו את דרישותיו בתמורה לתמיכה בו. גורם פוליטי המעורה בפרטים…", מורן אזולאי, חסן שעלאן, YNET,  28.03.21 ♦

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה זעם על השאלות סביב נושאי הלהט"ב והנישואים האזרחיים וטוען: הציבור הערבי לא דורש עמדה אחרת ממפלגתו, אסף ליברמן, כאן חדשות, 20.3.21 ♦

"זכויות להט"ב הפכו לנייר לקמוס בחברה הפלסטינית". הנראות ההולכת וגוברת של פלסטינים קווירים מציבה אתגר בפני המפלגות הערביות שעושות שימוש לרעה בהומופוביה לקראת הסיבוב הנוכחי של הבחירות, אומר עורך הדין והאקטיביסט פאדי חורי, מאת: עדו קונרד, שיחה מקומית,  18.3.2021 ♦

מימין ומשמאל, להט"בים יכולים להכריע את הבחירות. "…לקול הגאה תהיה השפעה גם על הרשימה המשותפת. בין מצביעיה הפוטנציאליים יש להט"ב מהחברה הערבית, ערבים בעלי עמדות ליברליות וגם יהודים לא מעטים, בעיקר תומכי חד"ש, שמאמינים ששוויון לערבים ושוויון ללהט"ב הם שני צדדים של אותו המטבע… מבחינה פוליטית-אלקטורלית יש סיכוי שהמשותפת תישאר קירחת מכאן ומכאן: גם תפסיד את הקהלים הליברליים למפלגות אחרות, וגם לא תצליח להתמודד על קולות מול רע"מ….", עו"ד אור קשת (האגודה למען הלהט"ב), YNET, 17.3.21 ♦

דרוזי, הומו, כוכב רשת: סאהר חולם להפוך לאישה – ולצאת לעולם. סאהר מונדר, בן 18.5, דרוזי מרמת הגולן, הומו וחולם להפוך לאישה. את המטען הלא קל של זהויות רתם סאהר לקריירה מצליחה ברשתות החברתיות עם מיליוני צפיות לסרטונים שלו מהעולם הערבי, וגם מישראל. בשיחה עם כאן חדשות מספר סאהר על הקשיים בהיותו גיי בחברה הדרוזית, ואיך דווקא מהקושי מצע את ההנאה מלשבת מול המצלמה, להתאפר, להתלבש כאישה ולזהור. כתבתו של ערן זינגר מתוך המוסף #קול_איסראיל​, כאן חדשות הערב 15.03.21 ♦

קהילת הלהט"ב בחברה הערבית: מוג'תמע אלמים. השיח בערבית בישראל סביב הקהילה הגאה מתעורר ומשתנה, והכינויים והשפה מתחדשים איתו. ערן זינגר בפודקאסט – הסכת – שבועי, מארח את מוחמד זועבי, על מה שמעסיק את החברה הערבית ומתעכב על המילים החשובות, כאן חדשות בספוטיפיי, 7.3.21 ♦

"השמחה שלי חשובה מהנוף הזה": הנער הדרוזי שחולם להפוך לאישה, ולצאת לעולם. סאהר מונדר, בן 18.5, דרוזי מרמת הגולן, הומו וחולם להפוך לאישה. את המטען הלא קל של זהויות רתם סאהר לקריירה מצליחה ברשתות החברתיות עם מיליוני צפיות לסרטונים שלו מהעולם הערבי, וגם מישראל. בשיחה עם כאן חדשות מספר סאהר על הקשיים בהיותו גיי בחברה הדרוזית, ואיך דווקא מהקושי מצע את ההנאה מלשבת מול המצלמה, להתאפר, להתלבש כאישה ולזהור, ערן זינגר, כאן חדשות, 15 במרץ 2021 ♦

אחמד טיבי: "מתנגד לאלימות, כפייה וטיפולי המרה מזיקים". בשיחה עם ניקול ראידמן בתוכניתה "הקול של ניקול", הביע חבר הרשימה המשותפת התנגדות לאלימות נגד להטב"ים, אבל הצהיר כי לא יתמוך בהצעות חוק שיאפשרו לזוגות גאים להתחתן ולהביא ילדים, "הקול של ניקול" , מאקו, 14/03/21 ♦

אחמד טיבי: אני מקדש את ערכי המשפחה. חה"כ אחמד טיבי מבהיר את דבריו בנוגע לזכויות הלהט"ב ומבקש לכבד את העמדות המסורתיות של הציבור הערבי בנושא… אמש בראיון להילה קורח בערוץ 13 הבהיר טיבי, כי במילה "תופעה" לא התכוון ללהט"ב אלא לפעילות של הלהט"ב, ובהקשר זה הביע התנגדות לעריכת מצעד הגאווה באום אל-פחם… עוד אמר חה"כ טיבי, כי הוא מתנגד להצעת החוק של חה"כ רול לבטל את השימוש במילים אבא ואימא, וגם נגד טיפולי המרה…", דלית הלוי – ערוץ 7 , כ"ח באדר תשפ"א 12/03/21 ♦

רע"מ הודיעו שלא יחתמו על הסכם עודפים עם המשותפת. ברע"מ טענו כי יאבדו חצי מנדט אם תהיה חתימה בנוסף תבעו התחייבות שהח"כ שייכנס בזכות ההסכם במשותפת לא יצביע על חוקים נגד המסורת השמרנית לרבות זכויות להט"בים. במשותפת מאשימים את רע"מ בהכשלת המהלך והתנערות מהבנות קודמות, ג'קי חורי, טוויטר, 12.3.21 ♦

בין הפטיש השמאלני לסדן הערבי. "בכל פעם שמופצת התבטאות עכשווית או נושנה של פוליטיקאי או מועמד ערבי ביחס לקהילת הלהט"ב, פורצת סערה… העליהום עליה, ועל טיבי לפניה, והצהרות הזעם מטעם מובילי דעה בשמאל היהודי, משקפים לא רק חוסר רגישות באשר למיצובם הפוליטי־חברתי המורכב של הפוליטיקאים הערבים, אלא גם מסייעים להפיץ דימוי שטוח של החברה הערבית. התופעה אינה "מוכחשת" בחברה הערבית. להפך…", ג'לאל בנא, ישראל היום, 10.3.21 ♦

האביב הערבי – הישראלי: הצעירים שמורדים במוסכמות ולא חוששים מהתגובות. מזדהים כפלסטינים, לא מתחתנים בגיל צעיר, בוחרים לדבר בעברית ויוצאים בגלוי מהארון • ללא חשש מהתגובות ברחוב היהודי והערבי, 3 ערבים-ישראליים חושפים בסדרה חדשה את העולם הצעיר שלא כל-כך מוכר • "הרבה דברים לא מקובלים בחברה הזאת אז מפחידים אותנו מהם", אוהד חמו|המהדורה המרכזית| פורסם 09/03/21 ♦

מועמדת מפלגת מרצ: "אמנע מההצבעה על חוק איסור טיפולי המרה". ג'ידא רינאוי-זועבי, מספר 4 ברשימת מרצ לכנסת, אמרה בראיון לכלי תקשורת בשפה הערבית כי היא תמנע מהצבעה על חוק איסורי טיפולי המרה מתוך התחשבות ברגשות החברה הערבית. בתחילה, הכחישה רינאוי-זועבי כי אמרה את הדברים והוציאה הבהרה: "אתמוך בכל חקיקה לקידום זכויות להט"ב". יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ: "הבהירה שדבריה בעניין נאמרו באופן מוטעה", עידן יוסף-ימין|mako| פורסם 08/03/21  ♦

עימות מרכז-שמאל באולפן ynet: להט"ב, ערבים ואחוז החסימה. ברקע המאבק בגוש על כל קול, ניסו ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד), אמילי מואטי (העבודה) ועיסאווי פריג' (מרצ) להסביר מדוע עדיף להצביע למפלגתם. איך הגיבו להצהרת נציגת מרצ על הימנעות בהצבעה על טיפולי המרה, מה דעתם על מועמדת העבודה שלא עמדה בצפירה ביום הזיכרון, והאם יש מקום לדבר על הסכסוך עם הפלסטינים? צפו בעימות באולפן ynet, מורן אזולאיאטילה שומפלבי, 09.03.21 ♦

הסערה סביב התבטאותו של ח"כ טיבי נגד קהילת הלהט"ב. ח"כ אחמד טיבי אמר כי הוא מתנגד ל"תופעת" קידום קהילת הלהט"ב – וגרר תגובות רבות, בחברה הערבית ומחוצה לה. כתבתו של ערן זינגר מתוך כאן חדשות הערב 03.03.21 ♦

הסערה הגדולה שעורר ח"כ טיבי כשנשאל על הקהילה הלהט"בית. חה"כ הוותיק העניק ראיון בערבית והבהיר את עמדתו הנחרצת בעניין: "אני מתנגד לתופעת קידום הלהט"בים. בהצעת החוק של חבר הכנסת ההומו מיש עתיד התנגדתי", מעריב אונליין,  02/03/2021 22:06 ♦

"קשה לעשות דראג כשאתה ערבי. זה לא נפוץ ואפילו מסוכן". בימים הם רופאים, מהנדסים וסטודנטים, אבל בלילות ובסתר הם פושטים את מדי העבודה והופכים למלכות דראג צבעוניות ומעוררות השראה. בחברה הפלסטינית והערבית השמרנית שממנה הם מגיעים, יש בתחביב הזה לא מעט סיכון. אחד מהם אפילו ישב בכלא הפלסטיני, אבל את רוחות השינוי שום דבר לא יעצור, מריה ראשד, YNET,  15.02.21 ♦

"הרעיון עדיין תקף": הפוליטיקה הערבית אחרי פירוק המשותפת. ד"ר הוניידה ע'אנם ופרופ' אמל ג'מאל מנתחים את הרקע לפירוק, את המחיר שלו, ואת הפוטנציאל הטמון בו..[ע'אנם]… "השאלה של הלהטב"ק נועדה ליצור מצג שווא של חילוקי דעות. יש לגבי זה מחלוקת אמיתית, כמו בכל חברה, אבל זה סוג של מניפולציה שנועד לצרכים פוליטיים. זה נועד להוביל את המשותפת לפינה ולהגיד לחברים בה 'תגידו לי מה אתם חושבים'… [ג'מאל]…"לנושא הלהטב"קי יש השפעה אלקטורלית גבוהה. 80 אחוז מהחברה הפלסטינית היא מוסלמית ובתוך הקהילה הזאת 60-70 אחוז הם דתיים או שמרנים, או שסתם לא רוצים לעסוק בנושא הזה וחושבים שהוא לא מרכזי. יש גם כאלה שאומרים שמדובר באג'נדה ציונית. במובן הזה כפר יאסיף או חיפה לא מייצגים בהכרח את עיקר האוכלוסייה…", שי אילן, שיחה מקומית, 31.1.21 ♦

להציג בתקשורת העברית כאילו שפירוק הרשימה המשותפת הוא על רקע הסוגיה הלהט״בית זה חוסר דיוק בלשון המעטה, שמשטיח את המחלוקות החברתיות והפוליטיות בין 4 מרכיבי המשותפת…", מוחמד מג'אדלה, רדיו נאס, 29.1.21 ♦

החרם והחיבוק: בעלת מפעל הטחינה שנאבקת למען הלהט"ב בחברה הערבית. ג'וליה זהר, הבעלים של טחינת אלארז, החליטה לסייע לקהילת הלהט"ב בחברה הערבית, ונאלצה להתמודד עם קריאות לחרם. היום היא מספרת על המשבר שחוותה שפגע בבריאותה, על גלי ההזדהות עם מאבקה ועל הפוליטיקה. כתבתו של ערן זינגר, מתוך #קול_איסראיל, חדשות הערב 13.01.21 ♦

המנסורים נובחים והשיירה עוברת الكلاب تنبح والقافلة تسير. "… אמר מר דהאמשה בפה מלא וללא בושה: "חד״ש והמפלגה הקומוניסטית רואים בהומוסקסואליות תופעה לא טבעית. אנחנו מאמינים בחירות אישית לכל אדם אפילו אם זו מחלה״….הנה אנחנו קהילת הלהט"ב הערבית עומדים שוב ללא הגנה כלל, בין מנסור עבאס שהכריז עלינו מלחמה ובין מנצור דהאמשה שחושב שאנחנו יצור מיתולוגי לא ראוי לזכויות בסיסיות, אבל גם אסור לחשמל!..", חאדר אבו סייף, הזירה – الساحة הארץ, 15.12.20 ♦

זהותו המינית ונטייתו המינית של אדם היא חלק יסודי ממי שהוא. כבוד לאדם מחייב כבוד לזהותו ולנטייתו המיניות, מבלי שיוגדר כ"חולה", "סוטה" או "לא טבעי". תגובה של חה"כ עופר כסיף בטוויטר (12.12.20) לדברי מזכ"ל חד"ש – שלא מופיעים (יותר) באתרים בעברית. ♦

עבאס, את המלחמה בלהט"ב כבר הפסדת. "…מנסור עבאס יודע יפה מאוד שבמלחמה על דעת הקהל הערבי בבחירות שכנראה באות עלינו, הוא צריך אנדרדוג שיסתיר את בריתו עם יהודים קיצוניים וגזענים… עבאס למד מהר שעליו לחפש את האוכלוסייה המוחלשת שעליה יבנה את קמפיין השנאה…הדרישות של עבאס להילחם בקהילה הגאה לא מגיעות יש מאין, אלא מתוך הבנה שמשהו קורה בקהילה הערבית הגאה בארץ…", חאדר אבו-סייף, הארץ, 30.11.20 ♦

הרשימה הערבית: הקהילה הלהט"בית מסיתה נגדנו. "אנו דוחים כל ניסיון להתגרות בחברה הערבית בכלל ובתושביה המוסלמים של אום אלפחם בפרט", מסרה הרשימה הערבית. חזקי ברוך – ערוץ 7 , י"ב בכסלו תשפ"א 28/11/20 ♦

בלחץ אנשי דת, ראש העיר קלנסווה ביטל הרצאה של ח"כ תומא סלימאן. חוגים דתיים בעיר לחצו על עבד אל-באסט סלאמה להורות על ביטול ההרצאה במתנ"ס העירוני, עקב תמיכתה של חברת הכנסת בלהט"בים. לטענת ראש העיר, הצעד נבע משיקולי בריאות ומרצון להימנע מ"הלהטת הרוחות", ג'קי חורי, הארץ, 29.11.20 ♦

בזכות ח"כ מנסור עבאס יהיה מצעד גאווה באום אל פחם. חבר הכנסת מנסור עבאס הציב השבוע אולטימטום לחבריו ברשימה משותפת, ודרש שיתחילו להילחם בקהילה הגאה. גל אוחובסקי מקדם אותו בברכה ומבטיח שהקהילה תלחם חזרה, בלי להיבהל ממחיאות הכפים וה"אמרנו לכם" של הימין הקיצוני. כי המלחמה הזאת היא אירוע אופטימי, שיביא במהירות את ערכי הסובלנות כלפי הקהילה לכל בית במגזר הערבי, גל אוחובסקי|mako| פורסם 27/11/20 

"אם מנסור עבאס רוצה מלחמה – הוא יקבל אחת ויפסיד". להכריז מלחמה בקהילה הגאה, לשתף פעולה עם הימין ולאמץ את דרכיו. האולטימטום שהציב חבר הכנסת ויו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, לחברי הרשימה המשותפת מעורר הדים בקהילת הלהט"ב. חאדר אבו-סייף, ג'ונתן אלחורי, מוחמד זועבי ועלי עדי, ארבעה הומואים ערבים אמיצים, מימין ומשמאל, עונים לו בחזרה, חאדר אבו סייף|ג'ונתן אלחורי|מוחמד זועבי|עלי עדי|mako| פורסם 26/11/20

♦ תמונה: אורן זיו, שיחה מקומית ♦

מתח גבוה: אולטימטום לפני פירוק הרשימה המשותפת. באולטימטום לקראת פירוק הרשימה המשותפת: יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, אשר התקרב לאחרונה לנתניהו דרוש מחבריו לרשימה לא להצביע בעד חוקים פרו להט"בים ולשתף פעולה עם מפלגות הימין, אברהם בלוך, חדשות סרוגים25.11.20 22:21  ט' בכסלו תשפא ♦

"לא לכולם היה פשוט לחיות לצדי, ולא לכולם פשוט לראות את הסרט הזה". "רציתי שיראו עד כמה פלסטיניות להט"ביות צריכות להתפשר בשביל להתקיים כאן", אומרת סמירה סרייה על סרטה "פוליגרף", המבוסס על מערכת יחסים שהיתה לה עם קצינה בצה"ל. עם הקרנתו בפסטיבל הקולנוע הגאה היא מסבירה למה נאלצה ללהק את עצמה ומדוע נמאס לה מהייצוג של ערביות בקולנוע הישראלי, נירית אנדרמן, הארץ, 16.11.20 ♦

הלהט"בופוביה בחברה הערבית חצתה גבולות. התגברות מקרי האלימות נגד להט"בים על ידי צעירים ערבים לא קרתה במקרה והיא נעוצה במתקפה חסרת הרסן של נבחרי ציבור ערביים בקהילה הגאה. הגיע הזמן להעמיד את האיסלאמיסטים במקומם ולדרוש מנציגי החברה הערבית הליברליים להביע עמדה נחרצת בנושא, מוחמד זועבי|מאקו 12| פורסם 30/08/20 ♦

"הם נעמדו לידינו במים כמו כרישים". שבוע אחרי התקיפה האלימה בחוף בית ינאי, הגיעו יונתן אבינועם ואור בדיחי ל"פאולה וליאון" וביקשו להדגיש את בעיית הלהט"בופוביה הקשה בחברה הערבית: "זו התקיפה השלישית תוך חודש. יש קומץ במגזר הערבי שלא מתקדם, צריך לשים על זה דגש ולטפל בזה", פאולה וליאון|מאקו 12| פורסם 27/08/20 ♦

Once taboo, LGBTQ rights take center stage in Palestinian society. Despite pushback from conservatives and caution from politicians, queer Palestinians are gaining new ground in their fight for legitimacy — and they are here to stay. By Fady Khoury, +972Mag, August 21, 2020 ♦

קרבות על מוסר, כבוד ועצבים גבוהים בפייסבוק של יפו. דיון סביב תקיפת שני גברים בנמל יפו הידרדר לעימות מילולי וירטואלי שהציף היטב את מכלול הקונפליקטים של העיר ומספק הצצה אל הדינמיקה של המתחים והחיכוכים בחברה הישראלית, ד"ר דניאל מונטרסקו, בלוג הארץ, 13.8.20 ♦

איימן עודה צריך להתחיל לדבר על להט"בים. האלימות ברחוב הערבי גואה והתקיפות כנגד חברי הקהילה הגאה הערבית רק הולכות ומחמירות, אז איפה נמצאת בימים אלה ההנהגה הערבית, שעושה כל שביכולתה להימנע משיח על להט"בים ערביים. לג'ונתן אלחורי נמאס מהשתיקה המתמשכת של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה והוא דורש ממנו לגנות את התקרית האלימה, שאירעה בשבוע שעבר בנמל יפו, ולומר בפה מלא כי הוא תומך בזכויות לקהילה הגאה, ג'ונתן אלחורי|מאקו גאווה| פורסם 06/08/20 ♦

התקיפה ההומופובית ביפו: צעיר נוסף נעצר בטייבה. אלי סניור, YNET, 5.8.20 ♦

בן 16 נעצר בחשד שתקף הומואים ביפו; צעיר שהותקף: "אף אחד לא עזר לי". א', שהותקף: "הם אמרו 'אנחנו לא מאשרים הומואים ערבים'", בר פלג, הארץ, 5.8.20 ♦

העמוד בבנייה – נשמח לקבל חומרים נוספים שהתפרסמו editor.oneplace@gmail.com ♦

סרטים (עם תרגום לערבית):

المثليّون، المثليّات، متحولو الجنس وثنائيو الجنس, כל מה שצריך לדעת על זכויות להט"ב בישראל, אתר כל זכות ♦

חוק ההמרה:

טחינת אל ארז תומכת בקמפיין:

  • Arab and LGBTQ in Israel: How Tahini is Sparking a National Conversation, a webinar (English) by the Inter-Agency Task Force on Israeli Arab Issues, July 28, 2020
  • הנתונים נחשפים: כיצד השפיע הסיוע לקהילת הלהט"ב על מכירות טחינת אל ארז. הקריאות להחרים את המותג בשל סיועו לקהילה הלהט"בית הביאו לתוצאה הפוכה עם זינוק במכירות ובנתח השוק. במגזר הערבי החרם נמשך, נורית קדוש, כלכליסט, 28.07.20 ♦
  • עובר לכם חלק בגרון: החטא התקשורתי הגדול במאבק הטחינה. החרם על טחינה אל ארז הסעיר את הציבור הישראלי, הרבה יותר משמסעירים אותו מקרי אלימות ורציחות במגזר הערבי, אבל התקשורת שוב עשתה בדיוק מה שהקהל שלה מצפה ממנה: נמנעה מעימות עם האמת ופירוק תפיסות גזעניות על ידי ביקורת עניינית והצגת עובדות, אמל עוראבי (עמותת סיכוי), וואלה, 22.7.2020 ♦
  • התשובה לא טמונה בטחינה, אלא בחילוניות הערביתالجواب ليس بالطحينة وإنما بالعلمانية العربية. " בשבועות האחרונים סערה לה המדיה החברתית המקומית בערבית, עקב דיונים סביב סוגיות הנוגעות לחיי וזכויות הקהילה הלהט"בית הפלסטינית בארץ…. דיון זה כלל בעיקר דעות וגישות דתיות שייצגו את הדעות השמרניות -דומיננטיות בחברה הערבית… למרות שקול זה היה הקול החזק בזירה המקומית, חשוב לציין שאינו היחידי ושאל מולו עלה קולה של קבוצה חברתית אחרת.. קול זה היה קולן של קבוצות וקהילות חברתיות מודרות ומושתקות מהזירה הערבית – מקומית. קהילות אלה לא אימצו להן אמנות דתיות, אלא דעות חילוניות ואף אתאיסטיות….", עלי חיג'אזי, הזירה – الساحة הארץ, 29.7.20 ♦
  • בזמן שצעקתם כיבוש: ילדים ערבים נחנקים בארון. הבחירה לתלות כל רעה חולה בכיבוש, מדרדרת את החברה הערבית בישראל לתהום מוסרית. ילדות וילדים ערבים מתים מפחד ובושה בשל נטייתם המינית. בפרשת השבוע מתוארת פנטזיית הכיבוש היהודית שלא תתגשם לעולם. חולמי חלומות יש בשני העמים. למרבה הכאב יש בהם גם קבוצות שנותנות לחלומות להרוס את החיים עצמם, פרופ' רוחמה וייס, YNET יהדות,  17.07.20 ♦
  • טחינה אל ארז היא רק השליח. "…לבסוף, מלה לכל המזדהים מהחברה הישראלית־יהודית, בין אם ארגונים ועמותות ובין אם פוליטיקאים, שבחרו לחבק את חברת אל ארז בשם זכויות האדם וחירותו וחופש הביטוי: נכון, מדובר באמירה חשובה ובעמדה עקרונית, אך צריך להבין שבחברה הערבית לא תמימים ולא נאיביים. אי אפשר לתמוך במאבק זכויות הלהט"בים ולהתעלם משורה ארוכה של בעיות בוערות בחברה הערבית, שהן במהותן תוצאה של אפליה על רקע לאומי. אי אפשר להציף אותנו בדברי שבח ובחיבוקי תמיכה כשמדובר בלהט"בים ולהתעלם כאשר האזרח הערבי נאבק על זכויותיו בדיור, בביטחון אישי, בחינוך ובשוויון. וכן, גם בסיום הכיבוש. לעתים זה נראה כמו פינקוושינג באמצעות שליח.", ג'קי חורי, הארץ, 12.7.20 ♦
  • בגלל תמיכה בקו סיוע ללהט"בים ערבים: חברת טחינה מתמודדת עם חרם. חברת אל ארז הצהירה על תמיכה ב"קו קשב שייתן מענה וסיוע לאוכלוסייה הערבית הלהטב"ית", ומאז התרבו קריאות לחרם על החברה. במקביל, רבים יצאו להגנת החברה, ובקרן החדשה לישראל אף הודיעו כי ישתתפו במימון השירות. "זה אבסורד ליצור סכסוכים", מאיה הורודניצ'אנו ויפעת רוזנברג, וואלה, יום חמישי, 09 ביולי 2020 ♦
  • לראשונה: חברה ערבית תשקיע במיזם לקהילה הגאה. חברה לייצור טחינה תשקיע כסף במיזם קו קשב בערבית. באגודה למען הלהט"ב הבהירו: "זו רק ההתחלה של פרויקט מקיף שיקים תשתיות עבור הקהילה הגאה במגזר הערבי", איתי שיקמן, כאן חדשות, 01 ביולי 2020 ♦

איפה הייתם כשחאדר אמר "אנא בחיבאק". בשבוע שבו להט"בים הלכו מכות בגלל הנפת דגל פלסטין והכנסת שוב הפילה את חוק הפונדקאות, כדאי לשים לב גם לנקודת אור: הנאום של חאדר אבו סייף בעצרת בתל אביב, שמסמן עליית מדרגה במהפכה הלהט"בית הערבית בישראל. לא פחות, גל אוחובסקי, מגזין mako| פורסם 02/07/20 ♦

פאנל להט"ב בחברה הערבית. ראודה מורקוס פעילה לסבית פלסטינית, ממייסדות ארגון אסוואת (أصوات), למען נשים, ו-Khader Abu-Seif, פעיל הומו פלסטיני מוביל במערך הדוברות של עיירת תל אביב ומשתתף "סליחה על השאלה", יבואו לספר לנו על המורכבות של חייהם כלהט"בים ערביים, בצורה הכי פתוחה ואמיתית – כפי שמעולם לא שמעתם. 15.6.2020 – מפגש מקוון באוניברסיטת תל אביב ♦

שייח' בכפר יאסיף על הרקדן איימן ספייה: "הוא כופר". אימאם מסגד וחבר התנועה האסלאמית טען כי סירב להספיד ולהתפלל על הצעיר שטבע למוות: "הוא בושה למשפחתו ולחברה". משפחת ספייה: "השייח' מסית ומשקר".. משפחת ספייה פנתה אליו בבקשה שחלק מההלוויה תתקיים במסגד שלו, אך הוא סירב לעשות זאת בטענה שספייה הוא "כופר", בין השאר משום שהיה הומו מוצהר….",  מאת  ישי פרידמן, מקור ראשון,  ט״ז בסיון ה׳תש״ף, 08/06/2020 ♦

איימן רקד אז גם אנחנו נרקוד בלוויה שלו. איימן ספיה לא דיבר עד גיל שלוש. הוא הביע את עצמו בתנועה בלבד. בתיכון דבק בו הכינוי "בילי אליוט מכפר יאסיף". צלמים מכל העולם הגיעו לסטודיו שבו למד כדי לראות אותו, פילנתרופים סייעו לממן את לימודיו. הוא היה רקדן בינלאומי ומת כשניסה להציל חברה מטביעה. בלוויה שלו, קרה משהו שהמגזר הערבי לא ראה ולא ישכח, רוני דורי|מגזין mako| פורסם 04/06/20 ♦

רגל בדלת. פעיל ב"אל-קאוס", ארגון פלסטיני למען חופש מיני ומגדרי, רואה באירועים שהתחוללו באוגוסט "נקודת מפנה היסטורית", נטע איפרגן, פרוייקט אופק במכון ון ליר והעין השביעית,  04.12.2019 ♦

"היה קשה להבטיח למשתתפים שהחשיפה לא תסכן את חייהם". את "סליחה על השאלה" של "כאן", כולנו מכירים. אך כשהפורמט המשובח פוגש להט"ב מהגזר הערבי, נולד פרק שובר מוסכמות, מנפץ טאבואים שמספק לראשונה הצצה גלוייה וישירה אל הקהילה הגאה במגזר הערבי, ליאור נאור, 6.10.2019  [לצפיה: סליחה על השאלה בערבית بلا مؤاخذة | להט״ב المثلية الجنسية]

משטרת הרשות אסרה את פעילותו של ארגון להט”בי פלסטיני: “מנוגדת לתרבות הערבית”. משטרת הרשות הפלסטינית הודיעה כי היא אוסרת על הארגון הלהט”בי אלקאווס (הקשת) לפעול בשטחי הרשות מכיוון שפעילותו פוגעת באידיאלים ובערכים של החברה הפלסטינית | “רדיפה גלויה של להט”בים על ידי כוחות ביטחון של הרשות הפלסטינית”,  מערכת וודג',  WDG 19/08/2019

מהמושבה הגרמנית בחיפה לא רואים את טמרה. "החודש לפני 12 שנים יצאתי מהארון בפני אבא שלי. הדקות הארוכות בחיי הסתיימו בחיבוק מצידו, ובמשפט שאין מדויק ממנו: "אנחנו אוהבים אותך איך שאתה". שנתיים אחר כך, עברתי לתל אביב. למזלי, עזבתי את הכפר הבדואי שבו גדלתי לא מתוך אילוץ או חשש לחיי…", עלי עדי, ישראל היום, 18.8.2019 ♦

המשותפת והשיח הלהט"בי المشتركة والحوار الجندري؟. השיח הפוליטי הרווח שמנהלים חברי הכנסת הערבים מתייחס לערבים כאל קבוצת מיעוט יחידה הכוללת בתוכה קבוצות ומיעוטים אחרים – נשים, קבוצות דתיות ואחרות – שלמרבה המזל נהנים מהכרה בקיומם מצד חברי הכנסת הערבים…  השיח הזה מעולם לא כלל בתוכו את המיעוטים המגדריים בחברה הערבית, אלא ניסה בעיקר להתעלם מהם או לדחוק אותם לשוליים. הטיעון הנצחי לכך הוא שמדובר ב"טאבואים" דתיים שאין לעסוק בהם ..", עלי חיג'אזי, הזירה – الساحة הארץ, 5.8.2019 ♦

הפגנת הלהט”בים הערבים בחיפה: “רוצים לחיות בין המשפחות שלנו בחברה שלנו”. אתמול נערכה לראשונה הפגנה פומבית של להט”בים ערבים-פלסטינים. המשתתפים נשאו שלטים שהעבירו מסרים למשפחות ולחברה שממנה הם מגיעות ומגיעים | “החברה הלהט”בית פלסטינית מבקשת שיחבקו אותה בבית, היא לא רוצה להזדקק לעזרה הרחק בתל אביב”,  רעות נגר, וודג',  02/08/2019

"במגזר הערבי להט"ב זה טאבו. לא מדברים על זה" . ניסיון הרצח של הנער הערבי מחוץ לבית המחסה לנוער להט"ב בתל אביב, העלה שוב את הצורך בהסברה ובשבירת הטאבו בכל הנוגע לזכויות להט"ב במגזר. "ידעתי שאני הומו בגיל 13 אבל לא היה לי אף אחד לדבר איתו", אומר סטודנט שעבר לתל אביב מישוב ערבי. "המורים אמרו לנו שישר הולכים לגיהינום. אבל אני כזה, אז מה זה אומר עליי? למה אני הולך לגיהינום?" שירלי צ'ארלי קליינמן , YNET, 02.08.19 ♦

"תנו לנו כבר לחיות": כ-200 מפגינים השתתפו במחאה הערבית-להט"בית הראשונה. כשהם מתרחקים מהתקשורת הישראלית, הגיעו המפגינים לחיפה בעקבות דקירתו של הנער מטמרה, לפי החשד בידי אחיו. "המאבק שלנו הוא לא כמו כל מאבק להט"בי אחר – זו קריאה להיות חלק מהחברה הערבית", אמר אחד המשתתפים…", יסמין בכריה, הארץ, 1.8.2019 ♦

רגע היסטורי: הפגנה ראשונה של הקהילה הקווירית הפלסטינית. עם דגלי גאוה לצד דגלי הקהילה הטרנסית ודגלי פלסטין, נערכה הערב בחיפה הפגנה במחאה על הדקירה של צעיר מטמרה בידי אחיו על רקע זהותו המינית. "עד היום אנשים לא העזו לצאת לרחובות", אמרו שם, עכשיו זה משתנה, מאת: אורן זיו, שיחה מקומית, 1.8.19 ♦

לא רק בית דרור: "יש יותר ויותר דיווחים על אלימות כלפי להט"ב דוברי ערבית". בעמותת הבית השונה, שבאה לטפל בלהט"ב דוברי הערבית, כועסים על הח"כים הערבים שלא עוזרים ומבקרים את הארגונים הישראליים. "במגזר אין מענה לבעיות של צעירים גאים בגלל הומופוביה, ובארגונים הישראלים אין מענה בגלל פערי שפה או גזענות",  מאשה אברבוך, המקום הכי חם,  30.07.19

דקירת הנער במרכז הגאה: שני אחיו של הנדקר נעצרו. השניים, תושבי טמרה בשנות השלושים והארבעים לחייהם, נחקרו ויובאו מחר בפני שופט לדיון בהארכת מעצרם, אורלי אלקלעי, חדשות כאן 11, 30 ביולי 2019 ♦

"נוער שזורקים אותו לרחוב": הקושי של הלהט"ב בחברה הערבית. בעקבות הפגיעה בנער הלהט"ב בן ה-16 על ידי בן משפחתו ריאיון עם עלי עדי פעיל חברתי במגזר הערבי ועורך הדין ערן רוזנצוויג, עיתונאי ופעיל לזכויות הלהט"ב. מתוך קלמן וסג"ל, חדשות כאן 11, 28.07.19 ♦

הגיע הזמן שתצאו מהארון. בעקבות נסיון הרצח של צעיר להט״בי ערבי, גל אוחובסקי כותב מכתב אישי לראשי הציבור הערבי איימן אודה ואחמד טיבי, ואומר להם: ״השתיקה שלכם היא ביזיון, על גבול הפשע״. אתם לא יכולים להתעלם יותר מהנערים והנערות הלהט״בים בקהילה שלכם. הגיע הזמן שראשי הציבור הערבי יקחו אחריות על קהילת הלהט״ב שלהם. אתם חייבים את זה לילדים שלכם, גל אוחובסקי|mako גאווה| פורסם 27/07/19 16:45 ♦

אלוואן ألوان- פעילות לנוער וצעירות/ים ערבים להט"ב. אלוואן הינה פעילות המיועדת לבני ובנות נוער, צעירים וצעירות להט"בים ערבים. מטרת הפעילות היא מתן מענה חינוכי-חברתי לנוער ערבי להט"ב ויצירת סביבה בטוחה וחברתית משמעותית.  מתוך אתר איגי [כניסה לאתר אלוואן ألوان ] ♦

איכילוב: האחות הטרנסג'נדרית הראשונה עושה היסטוריה. מאיה, העובדת כאחות בביה"ח איכילוב פרסמה הבוקר פוסט בו היא מספרת על ההחלטה לצאת מהארון והעבודה בבית החולים כהגשמת חלום… "בגיל חמש הבנתי שאני שונה. נולדתי למשפחה מוסלמית ערביה דתיה, בחברה שמרנית, שבה לא זכיתי לאפשרות לקבל את עצמי כפי שאני ומה שאני. ספגתי קללות, הצקות, השפלות ואף אלימות מהחברים בבית הספר, בשכונה ולצערי גם מהמשפחה…", רותם אליזרע, YNET, 23.10.2019 ♦

"זוג זה גבר ואישה": מסעדה אסרה על כניסת גבר ובן זוגו. עדן אסבאן הזמין מקום במסעדת פרנג'ליקו בנצרת עילית כדי לחגוג יום הולדת לבן זוגו, אך כשהשניים הגיעו למקום נמנעה כניסתם כי "זה ערב לזוגות ומשפחות". מנהל המסעדה: "העובדת שלי היא ערביה נוצרייה בת 19. היא לא הכניסה אותם כי היא לא יודעת מה זה הומוסקסואלים". הרשת: "טעות אנוש", אמיר אלון, YNET,  15.06.19 ♦

עוצמים עין מול הלהט"בפוביה במגזר הערבי. הלינץ' המתועד ביפו הזכיר שמול מקרים כאלה, ההנהגה הערבית בישראל שותקת במקרה הטוב ומסיתה לרצח במקרה הרע. יש מה לעשות בעניין, ערן רוזנצויג, YNET, פורסם:  11.03.19 ♦

מבית הספר בטייבה – עד למיס טרנס העולמית. מאיה חדד הפכה בעל כורחה לסמל המאבק של קהילת הטרנסג'נדרים בישראל, לאחר שכמעט נרצחה. בחודשים האחרונים השתתפה בתחרות מיס טרנס העולמית בה ייצגה את ישראל, ואף נתקלה באמה – לאחר נתק שנמשך שנים. כתבתו של דניאל אלעזר, מתוך כאן חדשות הערב 20.12.18 ♦

"נזעק בגאווה ובתקווה". 200 איש השתתפו אמש (ה') באירוע גאווה ראשון בלוד, משותף ליהודים וערבים.  האירוע נערך על רקע שבוע של מחאה להט"בית וחקיקה שנויה במחלוקת בכנסת | ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ): "לחבריי בחברה הערבית אני אומר, אנחנו לא יכולים לבקש שוויון ולהפלות את המיעוט של החברה הלהט"בית שבתוכנו", מאת דבר ראשון עדכון אחרון: 27.07.2018 ♦

תפיסת היועצת את תפקידה בקידום נושא החינוך המיני בחברה הערבית,  מירית סיני ופרידה שחאדה, בתוך: הייעוץ החינוכי – כתב העת של אגודת היועצים החינוכיים בישראל, כרך כ', נובמבר 2017, עמ' 164-186 ♦

הלהט"בים במדינות ערביות: קהילות בהתהוות. הלהט"בים במרחב הערבי סובלים מדיכוי קשה ומחקיקה פוגענית. יחד עם זאת, בשנים האחרונות מתחולל שינוי הדרגתי בנושא. ארגוני להט"בים החלו לצוץ במספר מדינות ערביות, ונוכחותם של להט"בים בשיח הציבורי הערבי כבר אינה בגדר טאבו מוחלט, אילת לוי, הפורום לחשיבה אזורית, 1.11.2017 ♦

"הגיע הזמן למצעד גאווה בעיר הערבית הגדולה בישראל". להט"בים במגזר הערבי חשופים כיום גילויי אלימות, השפלה, נידוי, איומים ובידוד. מצעד גאווה בנצרת יכול להוות צעד משמעותי במסע להקל על המצוקה ממנה סובלים להט"בים ערבים. ערן רוזנצויג סבור שמצעד שיעורר דיאלוג ולא אנטגוניזם, מסוגל לנפץ את מסך השתיקה בעניין ולשבור את דלתות הארון בחברה הערבית, עו"ד ערן רוזנצויג|mako גאווה| פורסם 22/08/17 ♦

"השליטה בקהילה עדיין גברית ולבנה". ראיון עם מפיק הליין הערבי־ביסקסואלי הראשון. ניזאר חליוויה מתנגד למצעד הגאווה, נתקל בגזענות גם ברוטשילד ולא מחצין את הזהות שלו בבית. אולי אלו הסיבות שיזם ליין ראשון מסוגו באנה לולו, אבישי חורי, טיים אאוט תל אביב, 7.6.2017 ♦

עמדת ארגון הנוער הגאה איגי בנושא נידוי בני נוער להט"בים מהבית ומהקהילה. לקראת דיון בוועדה המיוחדת לזכויות הילד במסגרת יום זכויות לקהילה הגאה בכנסת, פברואר 2017 ♦

שיח מיני של גברים ערבים שמקיימים יחסי מין עם גברים אחרים, כמו שמתבטא באתר ההיכרויות "מנג'ם, עבודת מ"א של ראג'י בטחיש, האוניברסיטה הפתוחה, ינואר 2017 ♦

נערות וצעירות בסיכון בחברה הערבית והמענים הניתנים להן, ד"ר נורית יכימוביץ-כהן, מרכז מחקר ומידע בכנסת, 28.12.2016 (PDF) ♦

"להיות טרנסג'נדרית במגזר הערבי זה הדבר הכי קשה שיש". אחרי שזכתה במקום הראשון בתחרות מיס טרנס הישראלית וקטפה קמפיין לחברת האופנה הספרדית דזיגואל, תאלין אבו חנא נכנסה אמש (18.12) לבית "האח הגדול". בראיון בלעדי שקיימנו איתה לפני חודשיים היא מספרת על הדרך הקשה שעברה ("אבא שלי היה תוקף אותי") ועל הניתוח הגורלי שעברה השנה ("היום אני מרגישה אישה שלמה ומאושרת"), שחר קהלני|mako גאווה| פורסם 23/10/16  ♦

זיזו אבו אל הווא מתל אביב. הכירו את זיזו אבו אל הווא. זיזו מספר ש"הוכנס" למשבצת של ההומו הערבי, אבל אימץ אותה ממקום של כוח ומנתב את מרצו להדרכה בקבוצת נוער להט"בי ערבי באיגי. פרויקט 100 קולות – פלסטיניות ופלסטינים אזרחי ישראל מספרים על עצמם, הטלויזיה החברתית, 10.10.2016 ♦

טאלין אבו חנא מיס טרנס ישראל דיירת בבית 'האח הגדול. חשיפה: רוצים לדעת מי נכנסת ל'האח הגדול'?… והפעם, ליהוק מעניין במיוחד…", וואלה סלבס, 18.12.2016 ♦

מנצרת לתחרות מיס טרנס העולמית. תאלין אבו חנא נולדה בנצרת ובגיל 17 עברה לתל אביב "כדי לשים סוף למאבק בין הגוף לנשמה" • בסוף השבוע האחרון זכתה במקום השני בתחרות "מיס טרנס" העולמית, מערכת ישראל היום, 22.9.2016 ♦

תאלין אבו חנא נבחרה למלכת היופי הטרנסג'נדרית הראשונה בישראל. תאלין אבו חנא, רקדנית מנצרת זכתה בתחרות מיס טרנס הראשונה בישראל וב-15 אלף דולר למימון ניתוח פלסטי: "אם המדינה אפשרה לי לסיים את המלחמה בין הגוף לנפש שלי היא מדינה של שלום", הארץ ורויטרס, 27.5.2016 ♦

"עכשיו אני לא רק הומו, ערבי ודראג קווין אלא בן אדם שהצליח בחיים". "אם מחר תדרוס אותי משאית חלילה, אני לפחות אמות בידיעה ששיניתי משהו. סבתא שהחרימה את הנכד ההומו שלה כתבה לי שראתה אותי בטלוויזיה, קלטה כמה כאב היא גורמת לו וחידשה איתו את הקשר. זה השינוי שרציתי לעשות". קראם דאדו, הדראג קווין הערבי מעכו, שכבש את הפריים־טיים בריאליטי מרגיש סופסוף שהוא אמיץ מספיק לעמוד מול כל העולם, יואב בירנברג, ידיעות אחרונות, 5.4.2016 ♦

תחושות וחוויות אפליה של מועסקים מקהילת הלהט״ב בשוק העבודה בישראל (2015), דוח מסכם, פברואר 2016, חנה קופפר, נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה, משרד הכלכלה

"לא פה, לא שם": אולי הסרט הכי טוב שתראו השנה. לקרוא לזה "גירלז" הפלסטינאי עושה לזה עוול – סרטה הראשון של מייסלון חמוד טומן בחובו הבטחה גדולה לקולנוע הישראלי עם סרט כובש, מרענן, מעורר מחשבה וכייפי, הייתכן? … הסרט מספר את סיפורן של שלוש נשים פלסטיניות צעירות… סלמה (סאנא ג'ממאליה המעולה) היא צעירה לסבית, ברמנית בתל אביב, אשר מגיעה ממשפחה מסורתית שלא מוכנה לקבל את היותה מי שהיא – לא משהו "ערבי" בהכרח, קורה בחמש מתוך 6 משפחות יהודיות או בכלל…", מיכל קליינברג, חדשות 13, 7.1.2016 ♦

ערב על החברה הערבית מנקודת מבט להט"בית. מחר (21.9.15), יתקיים ערב בנושא החברה הערבית מנקודת מבט להט"בית. הערב יתקיים ב"אלפבית" ברח' אחד העם 54 בת"א וישתתפו בו חברי הכנסת קסניה סבטלובה וזוהיר בהלול מהמחנה הציוני. האירוע הוא יוזמה של החוג הגאה במפלגת העבודה (שהיא חלק ממפלגת המחנה הציוני) ובמהלכו תהיה התייחסות לאתגרים איתם מתמודדת החברה הערבית, כלפי פנים וכלפי חוץ וגם התייחסות למקום הקהילה הגאה בחברה הערבית.", נכתב על ידי יעל נודלמן, הטלויזיה החברתית, 20.9.2015 ♦

איך מרגישה לסבית ערבייה בישראל? אל מול השמרנות והמסורת הפטריארכלית, ניצבות הלסביות הפלסטינאיות – נשים כמעט שקופות שלא נהוג לעסוק בהן. ניסינו לבדוק כיצד הן מרגישות ומה דעתן על תל אביב, מצעדי הגאווה והחברה הישראלית, יעל גזית, YNET, פורסם:  17.07.15 ♦

איומים והסתה כלפי אנשי בל"ד וחד"ש שיצאו נגד הומופוביה. בכירים בחד"ש ובל"ד ספגו גל של איומים לאחר שגינו דבריו של איש דת בכיר שאיחל מגפת איידס ללהט"בים. ארגונים חברתיים בציבור הערבי מצטרפים גם הם למערכה, ומברכים על קיום הדיון בהומופוביה, שהושתק עד עכשיו, מאת: רענן שמש-פורשנר, שיחה מקומית, 23.6.2015 ♦

ארגון הנוער הגאה מבין שגם צעירים ערבים צריכים אוזן קשבת. התהליך יחל בהקמה של פורומים ואתר אינטרנט בערבית, מאחר שבארגון הרגישו שהשטח אינו בשל עדיין לקבוצה. "במגזר הערבי יש פחדים שלא קיימים במגזר אחר", העיד אחד המקימים, ירדן סקופ, הארץ, 24.4.2015 ♦

הצצה אל הקשיים של להט"בים ערבים. את חלקם מחרימים, מכים או רוגמים באבנים. להט"בים מהמגזר נתקלים לפעמים במצבים של איומים, השפלה ואלימות פיזית שלא פוגשים במגזר היהודי. שירות חדש המוקם בחיפה ינסה להעניק להם ולגייז מכל אזור הצפון מענה ייחודי. "יש עוד הרבה עבודה לעשות שם", ג'ורג' אבני|mako גאווה| פורסם 25/12/14 ♦

פלסטינית ולסבית: סמירה סרייה מסתובבת בקאן. השחקנית שחיה בתל אביב ומטיילת בין פסטיבל עכו לפסטיבל הסרטים, לא דומה בשום מובן לאמל השקטה מהסדרה "30 ש"ח לשעה", לא דומה לה בשום מובן. אולי חוץ מהצורך לעבוד בשתי משרות כדי לשרוד, גלית עדות, מעריב, 19/05/2014 ♦

"להיות הומו במגזר הערבי קשה יותר מלהיות הומו בבית חרדי" . היי כרם. פניתי אליך כי אין הרבה הומואים ערבים. "עד אתמול היה עוד אחד, אבל הוא התאבד. הוא הטביע את עצמו בים בעקבות בעיות עם המשפחה שלו." כמןך, 15.12.2010 ♦

איך אומרים "כמוך" בערבית?  גם להומואים והלסביות הערבים יש ארגונים משלהם הן בעולם והן בארץ, ובכתבה כאן תכירו אותם. וגם – איך אומרים "הומו" ו"לצאת מהארון" בערבית * אלון בן יהודה מביא הדברים, כמוך, י"ג באב התשס"ט, 03/08/2009 ♦

איך אומרים "חינוך מיני" בערבית? ארגון ערבי חדש ינסה להפיץ את בשורת החינוך המיני בקרב הציבור הערבי, ובאותה הזדמנות יפעל לעקור מן השורש את דימוי ה"פרימיטיביות הערבית" בתחום, איתמר ענברי, מעריב NRG, 9/6/2007 ♦

למרות האיומים – הלסביות הערביות חוגגות. עמותת "נשים לסביות ערביות" ("אסאוואת) לא נכנעה לאיומי הדתיים ותקיים היום כינוס לציון 5 שנים להיווסדה. התנועה האיסלמית: יש לטפל בנגע, יוני מנדל, וואלה, 28.3.2007 ♦

לסביות פלסטיניות גאות להציג: אתר אינטרנט. בשורה ללסביות הערביות בישראל ובשטחים: ארגון אסואת, המייצג את הפלסטיניות החד-מיניות העלה לאוויר אתר אינטרנט חדש, שייתן מענה לכל אלו שחוששות מהתגובות בחברה הערבית. "חייהן של רבות נתונים בסכנה רק בשל נטיותיהן המיניות", אומרות פעילות הארגון ומבהירות: אנחנו קיימות, ואי אפשר להתעלם, רועי נחמיאס, YNET, פורסם:  04.12.05 ♦

בשבילן היציאה מהארון היא סכנת חיים. לנערה בחברה הערבית שמתאהבת באשה אין סיכוי להבין מה קורה לה, כיוון שלסביות היא עניין שלא מדברים עליו. הקבוצה הראשונה של נשים לסביות ערביות, שנוסדה מתוך פורום באינטרנט, ממציאה לעצמה מלים כדי לתאר בערבית את ההוויה הלסבית. זוגיות לסבית יכולה להתקיים רק במחתרת. מי שרוצה ילד, חייבת להינשא לגבר, ויויאן אבו רעד, הארץ, 25.8.2004 ♦

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

ארועים קרובים

◄ הקודם

יולי 2021

הבא ►
אבגדהוש

1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16


17


18


19


20


21


22


23


24


25


26


27


28


29


30


31


למידע על:

OnePlace הוקם במאי 2011 במטרה לעודד את העברת הדיון ביחסים שבין המיעוט הערבי-פלסטיני לרוב היהודי למישור החברתי-אזרחי. האתר פועל להעמיק ולשפר דיון זה ולבססו על ידע ועובדות, להבין טוב יותר את מרכיבי הסוגיה והקשריה, לחזק את העוסקים בתחום ולהעצים את עשייתם כחלק מתמונה רחבה ומערכתית, וכן להעניק להם את כלי הידע הטובים ביותר להתמודדות עם התהליכים והקשיים השונים בניסיון להביא למציאות חיים הוגנת ושוויונית במדינת ישראל.

נושאי רוחב

  • דמוקטיה
  • תקשורת
  • כלכלה פיתוח ותעסוקה
  • חינוך
  • חזון לעתיד

המערכת הציבורית

  • ממשלה
  • שלטון מקומי
  • בית משפט
  • הכנסת

הסכסוך

  • החלפת שטחים מאוכלסים
  • המו"מ והסדר הקבע
  • פליטים פנימיים

ניווט מהיר

Copyright © 2019 oneplace